نوع – مهربان امام حسین علیه السلام امام علی علیه السلام

نوع – مهربان: امام حسین علیه السلام امام علی علیه السلام امام حسن مجتبی روز عاشورا عاشورا ولادت حضرت علی اکبر امام حسین فرزندان امام حسین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی پایان دوران وبا

    بازگشت وبا از بیماری های عفونی قدیمی است که از حدود 40 سال پیش در فصل گرما در کشور عزیزمان ایران شیوع می یابد و البته در چهار سال اخیر به علت زیاد کردن آگاهی مر

    پایان دوران وبا

    پایان دوران وبا

    عبارات مهم : مدفوع

    بازگشت وبا از بیماری های عفونی قدیمی است که از حدود 40 سال پیش در فصل گرما در کشور عزیزمان ایران شیوع می یابد و البته در چهار سال اخیر به علت زیاد کردن آگاهی مردم و به خصوص تامین آب سالم کنترل شده است است و به طور میانگین هر سال کمتر از 100 مورد از این بیماری گزارش می شود. به گزارش ایرنا، بیماری وبا به عنوان یکی از بیماری های واگیر تهدیدکننده، جهت نخستین بار در سال 1344 در کشور اتفاق افتاد و در سال های 1377 تا 1384 نیز در کشور عزیزمان ایران تعداد موارد مبتلا شدن به وبا 12 هزار و 33 مورد رسید و موارد فوت ناشی از این بیماری نیز در این سال ها حدود 149مورد بوده هست.

    پایان دوران وبا

    بر اساس آخرین گزارش اپیدمی کشور در سال 77، حدود 11هزار نفر در همه استان‏های کشور به وبا مبتلا شده است بودند و در سال 78 نیز حدود هزار مورد مبتلا شدن به وبا تایید و طی چهار سال اخیر نیز به طور میانگین 100 مورد مبتلا شدن به وبا در کشور گزارش شد. وبا از بیماری های عفونی قدیمی است که تا کنون هفت مورد پاندمی (همه گیری) در دنیا ایجاد کرده هست. 6 پاندمی اولیه وبا که از قرن 19 شروع شده است و تا قرن 20 ادامه داشته، از نوع کلاسیک بوده است.

    آخرین اپیدمی وبا در دنیا به سال 1992 میلادی بازمی گردد که در بنگلادش و جنوب آسیا افراد بسیاری به این بیماری مبتلا شدند. آخرین پاندمی وبا در سال 1961 میلادی و از نوع تازه التور بود. شناسایی التور به سال های دور برمی گردد، ولی بروز آن در سال 1961 و در آخرین پاندمی وبا بوده است.کارشناسان سلامت بر این باورند که وبا از بیماری های بومی کشور عزیزمان ایران محسوب می شود و نزدیک به 40 سال است که در کشور ما وجود دارد، به طوری که قانون مصوب سال 1322 مجلس ایران، پزشکان را ملزم کرد تا در صورت مواجهه با این بیماری موارد را فورا گزارش کنند. وبا یک بیماری اسهالی حاد و آبکی است که از طریق آب و غذای آلوده به انسان انتقال یافته می شود، عامل آن یک باکتری به نام ویبلیوکلراست که در آبهای سطحی و فاضلاب‏ها وجود دارد و منشا آن انسان‏های آلوده هستند،

    بازگشت وبا از بیماری های عفونی قدیمی است که از حدود 40 سال پیش در فصل گرما در کشور عزیزمان ایران شیوع می یابد و البته در چهار سال اخیر به علت زیاد کردن آگاهی مر

    کسی که به وبا مبتلا می شود مدفوع و آب محیط را آلوده می کند و افراد دیگری نیز به بیماری مبتلا می شوند. آب و غذای آلوده نخورید مرضیه معتمدی، استاد دانشگاه علوم پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: راه انتقال بیماری وبا دهانی بوده به این معنی که هنگامی که اگر فردی غذا و آب آلوده به مدفوع انسانی را بخورد، باعث انتقال می شود. وی، وبا را بیماری بومی کشور می داند که هر ساله مواردی از بیماری را که بعضی از سالها زیاد و بعضی از سالها کمتر هست، داریم. این متخصص داخلی، می افزاید: علائم بیماری وبا اسهال شدید و آبکی هست، هنگامی که بیمار به وبا مبتلا می شود، اسهال آنقدر شدید و آبکی است که اگر بیمار در عرض چند ساعت به مرکز درمانی انتقال یافته نشود ممکن هست، جان خود را از دست بدهد.

    درمان وبا ساده است معتمدی در عین حال درمان وبا را ساده بیان می کند و می گوید: اگر بیمار مبتلا به وبا به مرکز درمانی برسد، با جبران مایعات از دست رفته و آنتی بیوتیک به سرعت اصلاح می یابد، توصیه مهم در سرعت شروع درمان است و اگر درمان را به موقع شروع کنیم ممکن است هیچ تلفاتی نداشته باشیم. وی در مورد راه‏های پیشگیری از وبا توضیح می دهد: در فصل گرما جهت پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‏های روده ای از جمله وبا، سبزیجات و میوه ها را قبل از مصرف تمیز بشویید لیکن بیماری های روده ای بر اثر مصرف میوه ها و سبزی های آلوده و آب آشامیدنی ناسالم به خاص در فصل گرما بروز می کند. این استاد دانشگاه ادامه می دهد: مهمترین راه انتقال این بیماری رعایت نکردن بهداشت فردی و نشستن دستها قبل از غذا هست. از سوی دیگر مردم تصور می کنند که آب چاه، برکه، رودخانه ها و چشمه ها ظاهرا براق و جهت نوشیدن بسیار گواراست در حالی که این آبها دارای انواع انگل هستند و خوردن آنها باعث بیماری‏های روده ای از جمله وبا می شود.

    میزان کشندگی وبا 30 تا 40 درصد است معتمدی تصریح می کند: میزان کشندگی بیماری در صورت عدم جایگزینی سریع مایعات در بدن 30 تا 40 درصد هست. البته حدود 80درصد بیماران مبتلا به وبا بدون علامت هستند و فقط 20 درصد افراد مبتلا به وبا دچار اسهال حاد آبکی می شوند. از این تعداد 10 تا 20 درصد دچار اسهال آبکی شدید همراه با استفراغ می شوند. هوشیاری جامعه در زمینه پیشگیری از وبا معتمدی خاطرنشان می کند: عالی ترین راه پیشگیری از وبا تامین آب آشامیدنی سالم، بهسازی محیط، سلامت غذا و آمادگی و هوشیاری جامعه هست. وی ادامه می دهد: تعداد میکروب وبا در هر میلی لیتر مدفوع بیش از یک میلیون عدد است و هر بیمار مبتلا به وبا ممکن است طی دوران بیماری خود به طور میانگین بیش از 10 تا 20لیتر مدفوع آبکی دفع کند. راه سرایت وبا، آب یا غذای آلوده به مدفوع انسانی است چون ناقل بیماری فقط انسان هست. معمولا 12 ساعت تا 6روز بعد از مصرف مواد غذایی یا آب آلوده، بیماری ایجاد می شود و در طول این مدت امکان انتقال بیماری به نفر دیگر نیز وجود دارد.

    پایان دوران وبا

    این مساله می تواند به عنوان یک عامل خطر در شیوع این بیماری تلقی شود. ضمن اینکه هر چیزی که آلوده به باکتری وبا شده است باشد، آلوده کننده هست. وبا از بیماری‏های واگیر عفونی است محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‏های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: وبا یکی از بیماری‏های واگیر عفونی است که عامل بیماری زایی آن یک باکتری به نام ویبریوکلرا هست. این بیماری بر اثر سم تولید شده است و به صورت باکتری در روده کوچک تکثیر می یابد. وی اضافه کرد: عامل بیماری وبا به مدت زیادی در آب زنده می ماند و در مناطقی که سطح آبهای زیر زمینی آن بالاست، زیاد مرسوم است.

    بیشتر عامل بیماریزا از طریق مدفوع و فاضلاب قابل انتقال است و وبا از طریق خوردن آب ناسالم، سبزی ها و صیفی های آلوده به انسان انتقال یافته می شود. نبوی ادامه می دهد: با توجه به اینکه 98 درصد آب آشامیدنی کشور کلرینه می شود و سیستم لوله کشی و تصفیه آب در کشور وجود دارد هر سال در فصل گرما مواردی بیماری وبا شیوع می یابد و اسهال آبکی از مهمترین علائم این بیماری هست. معاون مرکز مدیریت بیماری‏های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه افراد باید از آب آشامیدنی سالم در سفرها و اماکن عمومی استفاده کنند، تصریح می کند: باید سبزیجات را حتما قبل از مصرف ضدعفونی کرد، مایع ظرفشویی به علت اینکه حساسیت زاست، جهت این کار مناسب نیست و باید از مواد ضدعفونی کننده آن هم به مقدار کم استفاده کرد.

    بازگشت وبا از بیماری های عفونی قدیمی است که از حدود 40 سال پیش در فصل گرما در کشور عزیزمان ایران شیوع می یابد و البته در چهار سال اخیر به علت زیاد کردن آگاهی مر

    سبزی پخته مصرف شود نبوی، می افزاید: اگر ضدعفونی کردن سبزی جهت افراد مقدور نیست باید از سبزیجات پخته استفاده کنند. وی افزود: میوه هایی مانند خیار، گوجه فرنگی، انگور، توت فرهنگی، خربزه و هندوانه نیز باید به خوبی شست و شو داده شوند و با توجه به اینکه کاهو جهت سالاد زیاد استفاده می شود و احتمال انتقال وبا از آن وجود دارد، بهتر است افراد سالاد شیرازی مصرف کنند. نبوی با اشاره به اینکه امسال موردی از مبتلا شدن به بیماری وبا گزارش نشده هست، می گوید: با گرمتر شدن هوا و شروع سفرهای تابستانی، مردم باید بیش از پیش بهداشت فردی را رعایت کنند تا از بروز وبا پیشگیری شود.

    واژه های کلیدی: مدفوع | انتقال | درمانی | بیماری | مبتلا شدن | اخبار پزشکی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار