نوع – مهربان امام حسین علیه السلام امام علی علیه السلام

نوع – مهربان: امام حسین علیه السلام امام علی علیه السلام امام حسن مجتبی روز عاشورا عاشورا ولادت حضرت علی اکبر امام حسین فرزندان امام حسین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بعضی جناح‌ها به نقش پدرم در توسعه صنایع موشکی جفا کردند / محسن هاشمی

    رئیس شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بعضی رسانه‌ها و جناح‌های سیاسی در جریان منتسب شدن یک عبارت سختگی به مرحوم آیت‌الله هاشمی در شبکه‌های مجازی،

    بعضی جناح‌ها به نقش پدرم در توسعه صنایع موشکی جفا کردند / محسن هاشمی

    محسن هاشمی: بعضی جناح ها به نقش پدرم در توسعه صنایع موشکی جفا کردند

    عبارات مهم : ایران

    رئیس شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بعضی رسانه ها و جناح های سیاسی در جریان منتسب شدن یک عبارت سختگی به مرحوم آیت الله هاشمی در شبکه های مجازی، بدون در نظر گرفتن نقش بی بدیل، زحمات و همت والای وی در ایجاد و توسعه صنایع موشکی در کشور در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، نسبت به ایشان بی انصافی و جفا کردند.

    به گزارش ایسنا، محسن هاشمی، در همایش آیت الله هاشمی رفسنجانی و دفاع مقدس با بیان این که موضوعی که جهت بنده تعیین شده است است تا راجع به آن بحث کنم، آیت الله هاشمی و صنایع دفاعی هست، گفت: قبل از این که به عنوان بپردازم مورد نیاز است بر اساس یک آشنایی علمی از شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به تحلیل نقش ایشان در صنایع دفاعی اقدام کنیم.

    بعضی جناح‌ها به نقش پدرم در توسعه صنایع موشکی جفا کردند / محسن هاشمی

    وی افزود: در این رابطه به مقاله ای که از سوی دکتر گلزاری، روانشناس کشور در رابطه با تحلیل شخصیت آیت الله هاشمی در یکی از مجلات علمی روانشناسی منتشر شده، اشاره می کنم، البته این مقاله بسیار مفصل و حدود 40 صفحه است که علاقه مندان و محققان می توانند به آن مراجعه کنند.

    رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در این مقاله نشان داده شده است که آیت الله هاشمی شخصیتی شکوفا دارد و علاوه بر آن بر اساس مدلی که این روانشناس شاخص کشور ارائه کرده، شخصیت آیت الله هاشمی فراتر از شکوفایی است و تفاوت های مهمی با سطح شکوفایی دارد.

    رئیس شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بعضی رسانه‌ها و جناح‌های سیاسی در جریان منتسب شدن یک عبارت سختگی به مرحوم آیت‌الله هاشمی در شبکه‌های مجازی،

    هاشمی تاکید کرد: طبیعتا ما باید از افراد فراشکوفا انتظار کارها و دستاوردهایی فراتر از افراد عادی داشته باشیم، اقداماتی که فراتر از وقت خود هستند. در زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی نمونه های متعددی از این گونه کارها را مشاهده می کنیم، متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران و دانشگاه آزاد اسلامی دو نمونه از آن هستند که تاکنون راجع به آن ها صحبت شده است است و بنده امروز به عنوان صنایع دفاعی اشاره می کنم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

    وی افزود: به علت آن که در وقت جنگ تحمیلی در حال تحصیل در رشته کامپوزیت ها در پلی تکنیک مونترال بودم و این رشته مرتبط با صنایع موشک سازی بود و بر اساس علاقه شخصی مسایل صنایع دفاعی را دنبال می کردم و در وقت هایی که در تعطیلات دانشگاه به کشور عزیزمان ایران می آمدم، به همراه ایشان به جبهه یا دیدار از صنایع دفاعی می رفتیم و این عنوان را دنبال می کردم.

    وی ادامه داد: در سال 65 و در شرایطی که جنگ شهرها شروع شده است بود و کشور به شدت به موشک جهت پاسخ دادن به حملات ارتش بعثی عراق نیاز داشت، من دوره دکترا را شروع کرده بودم که ایشان توصیه کردند که با توجه به تخصصم به صنایع دفاعی کمک کنم و این باعث شد تا ملاقات های بنده با ایشان عمدتا به پیگیری صنایع موشکی تخصیص داده شده است پیدا کند. در خاطرات روزنوشت ایشان که تا در این دوره یعنی از سال 1365 تا 1370 در دسترس هست، مشاهده می کنید که تقریبا اکثر مواردی که ایشان به ملاقات بنده اشاره کرده اند، عنوان صنایع موشکی بوده است و شرایط به گونه ای بود که به علت اهمیتی که آیت الله هاشمی رفسنجانی جهت صنایع موشکی و دفاعی قائل بود و به علت مشغله زیاد ایشان در دوران جنگ و ریاست جمهوری که دسترسی به ایشان را جهت مدیران صنایع دفاعی سخت می کرد، ایشان این وظیفه را نیز به من محول کرده بودند که مباحث صنایع دفاعی را به صورت خاص دنبال کنم و هرگاه مورد نیاز بود ایشان را در جریان مسایل قرار دهم.

    بعضی جناح‌ها به نقش پدرم در توسعه صنایع موشکی جفا کردند / محسن هاشمی

    رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: ایشان از ابتدای مسئولیت خود در سطوح ارشد نظام یعنی ریاست مجلس شورای اسلامی توجه خاص ای به صنایع دفاعی داشتند که در خاطرات روزنوشت هم آثار این حساسیت کاملا دیده می شود. مسئولان متفاوت صنایع دفاعی و انرژی اتمی طبیعتا گزارش هایی به ایشان و سایر مسئولان ارشد نظام از اوضاع و پرسشها این صنایع می دادند ولی پیگیری های ایشان متفاوت با سایر مسئولان بود و تا انتها و رسیدن به نتیجه معمولا موارد را پیگیری می کردند. ولی توصیه ای را که می خواهم امروز به صورت خاص به آن اشاره کنم، نوع نگاه آیت الله هاشمی به صنایع دفاعی و موشکی است.

    هاشمی تصریح کرد: اصولا در بسیاری از کشورها به خصوص در کشورهای استبدادی، تجهیزات نظامی به خصوص موشکی به نوعی یک اسلحه جهت ایجاد رعب و ابراز قدرت است که به وسیله دیکتاتورهایی نظیر صدام حسین جهت کشور گشایی نیز به کار می رفت و می رود. از این رو به نوعی، خود تجهیزات نظامی، نشانه و حتی بالاترین ابزار حاکمیت محسوب می شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بعضی رسانه‌ها و جناح‌های سیاسی در جریان منتسب شدن یک عبارت سختگی به مرحوم آیت‌الله هاشمی در شبکه‌های مجازی،

    وی یادآور شد: ولی نگاه آیت الله هاشمی به صنایع دفاعی این گونه نبود. در نگاه ایشان نشانه مهم حکومت ایجاد توسعه بود که به تامین رفاه عمومی، شکوفایی در اقتصاد و فرهنگ و حفظ منافع ملی منجر شود. از این رو صنایع دفاعی جهت ایشان وسیله ای بود که بتواند امنیت کشور را در برابر تهدیدات تامین کند و حتی پلی جهت انتقال تکنولوژی جهت توسعه صنعتی کشور باشد.

    رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: بنابراین شاهد هستیم در مقطعی که حملات موشکی رژیم بعثی عراق به شهرهای کشور عزیزمان ایران شروع می شود و کشور نیاز به موشک بالستیک جهت دفاع از خود و پاسخ دارد، از طریق لیبی و سوریه تامین موشک های اسکاد به صورت محدود شروع می شود و همزمان فرآیند تولید موشک در کشور از طریق مهندسی معکوس با پیگیری آیت الله هاشمی شروع می شود.

    بعضی جناح‌ها به نقش پدرم در توسعه صنایع موشکی جفا کردند / محسن هاشمی

    وی تاکید کرد: جهت زیاد کردن توان صنایع دفاعی و کم کردن ریسک، همزمان در سه حوزه تلاش جهت تولید موشک شروع می شود. در صنایع دفاعی شهید همت که وابسته به سپاه پاسداران هست، در وزارت جهاد سازندگی و وزارت صنایع. در خاطرات ایشان در این مقطع، پیگیری این سه خط موازی و تاکید ایشان بر توسعه صنایع دفاعی و موشکی کاملا مشهود است.

    وی اظهار کرد: با آخر جنگ و شروع دوره سازندگی، توجه به توسعه صنایع دفاعی و موشکی نه تنها در دولت سازندگی کم کردن نمی یابد بلکه شاهد زیاد کردن شتاب آن هستیم. ادغام صنایع دفاع با وزارت دفاع و متمرکز کردن صنایع دفاعی در این وزارت منزل نیز در این راستا بود.

    هاشمی تاکید کرد: اصلاح روابط با اتحاد جماهیر شوروی و سفر موفقیت آمیز ایشان به مسکو در سال 1368 یکی از محورهایی است که در توسعه صنایع دفاعی کشور شتاب ایجاد می کند.

    وی گفت: اولویت دادن آیت الله هاشمی رفسنجانی به توسعه صنایع دفاعی و موشکی تا آخر دولت ایشان ادامه دارد و در این دوره تقریبا تلاش جهت تولید موشک های دوربرد به نتیجه های تثبیت شده است ای می رسد و صنایع دفاعی موفق می شود با انتقال تکنولوژی به داخل، کشور عزیزمان ایران را به کشوری تولیدکننده در این حوزه تبدیل کند.

    رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: حوزه صنایع دفاعی حوزه گسترده ای است که کمتر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است وحتی در باغ موزه دفاع مقدس نیز بخشی به آن تخصیص داده شده است داده نشده هست. این حوزه فقط صنایع موشکی نیست و سیستم تولید، تعمیر و نگهداری گسترده ای را مشمول بر می شود و در حوزه موشکی نیز سایر دستگاه ها نظیر صنایع دفاعی و جهاد سازندگی در کنار سپاه نقش آفرینی کردند.

    وی یادآور شد: از میان همکارانم در این حوزه از شهید حسن تهرانی مقدم، مردها علی عسگری و ضرغامی روسای فعلی و قبلی صداوسیما، آقای منطقی و قیامتیون، حسن زاده و… تیمی بودند که خالصانه در جهت توسعه صنایع دفاعی و موشکی کشور به صورت شبانه روزی فعالیت می کردند که ثمره این فعالیت ها را ما در امسال که توانستیم انتقام حمله داعش به مجلس شورای اسلامی را با انهدام پایگاه های آنان در دیرالزور با موشک های نقطه زن جمهوری اسلامی بگیریم، شاهد هستیم.

    هاشمی تصریح کرد: در کنار این تقدیر، مناسب می دانم که گله ای هم از بعضی رسانه ها و جناح های سیاسی داشته باشم که در جریان منتسب شدن یک عبارت ساختگی به آیت الله هاشمی در شبکه های مجازی، بدون در نظر گرفتن نقش بی بدیل، زحمات و همت والای ایشان در ایجاد و توسعه صنایع موشکی در کشور در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، نسبت به ایشان بی انصافی و جفا کردند.

    وی در آخر گفت: در حالی که اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم چه در دوران امام(ره) و چه در دوران رهبر معظم انقلاب، شاید نتوانیم مسئولی را در کشور پیدا کنیم که به اندازه ایشان دغدغه و پیگیری جهت توسعه صنایع دفاعی و موشکی کشور صرف کرده باشد و تحقیقا این بُعد از کارنامه ایشان مظلوم واقع شده است است که امیداوریم تلاش هایی نظیر این همایش بتواند حقایق را جهت اطلاع افکار عمومی و ثبت در تاریخ تبیین کند.

    واژه های کلیدی: ایران | شورای شهر | محسن هاشمی | شورای اسلامی | هاشمی رفسنجانی | مجلس شورای اسلامی | اخبار سیاسی و اجتماعی

    برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار